به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری) لاله اشرفی رئیس مرکز مدیریت راههای چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۷۰ دستگاه تردد شمار در محورهای ورودی و خروجی چهارمحال و بختیاری نصب و راهاندازی شدهاند که آمار تردد روزانه، ماهانه و سالانه ورود و خروج به محورهای استان را ثبت میکند.
رئیس مرکز مدیریت راههای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رانندگان با دانستن محورهای پرتردد و تغییر مسیر به سمت محورهای خلوت باعث جلوگیری از شلوغی و ازدحام در محورها میشود. وی در خصوص ترددهای خروجی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ آبانماه، ۹ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۷۳ مورد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشته است.
اشرفی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا ۲۰ آبانماه، ۹ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۳۵ تردد ورودی به این استان ثبت شده است، گفت: این تعداد در سال گذشته ۹ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۵۰۸ بوده که منفی ۱.۸ درصد کاهش تردد را شاهد هستیم.
رئیس مرکز مدیریت راههای چهارمحال و بختیاری در خصوص ترددهای خروجی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ آبانماه، ۹ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۷۳ مورد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشته است.
اشرفی بیان کرد: همچنین از ابتدای مهرماه تا ۲۰ آبانماه یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۲۱۳ تردد در مبادی ورودی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی ۶ درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۷۸ هزار و ۹۲۰ مورد نیز تردد خروجی از ابتدای مهر تا ۲۰ آبانماه سال جاری به ثبت رسیده است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی ۶.۱ درصد کاهش داشته است.
شهرکرد _ فرخشهر پرترددترین محور در چهارمحال و بختیاری
وی با بیان اینکه پرترددترین محور استان شهرکرد فرخشهر در دو مسیر رفت و برگشت است، یادآور شد: کمترین تردد نیز مربوط به محور ناغان سدکارون ۴، در دو مسیر رفت و برگشت است.
رئیس مرکز مدیریت راههای چهارمحال و بختیاری در خصوص تابلوهای بی ام اس توضیح داد: تابلوهای پیامرسانی در جادهها نصب شده که تعداد ۴ مورد از آنها در محورهای چهارمحال و بختیاری وجود دارد و با بیان شرایط جاده، لغزندگی، ترافیک و تردد را به رانندگان اطلاعرسانی میکند.
اشرفی خاطر نشان کرد: سامانه تلفن گویا و اپلیکیشن ۱۴۱، مهمانسراهای موجود در مسیر، نمازخانه، مجتمعات رفاهی، پمپ بنزین را به رانندگان نشان میدهد و مردم میتوانند شکایت از سامانههای باری مسافرتی، انتقاد و پیشنهادات خود را به صورت ۲۴ ساعته به این سامانه اعلام کنند.